Seniorzy świata ciekawi

Na poznawanie świata nigdy nie jest za późno. Przekonali się o tym seniorzy z PZERiI w Wisznicach, którzy wybrali się na trzydniową (27-28-29 sierpnia 2010 r.) wycieczkę po pięknej ziemi Warmii i Mazur.

Galeria >>>

Pierwszy dzień, mimo awarii autokaru, którą udało się usunąć, dojeżdżamy do Treblinki – dawnego obozu zagłady Żydów. Leśną drogą dochodzimy do miejsca pamięci na wzgórzu, jakże innego, niż te, które do tej pory oglądaliśmy. Jesteśmy pod silnym wrażeniem sterczących z ziemi płyt granitowych z napisami miejscowości, skąd przywożeni byli Żydzi. Wśród 1700 jest  kamień z napisem Wisznice. (Tak trudno pojąć, że ludzie ludziom zgotowali taki los).

Rejs po jeziorze Mamry. Podziwiamy krajobraz i budownictwo. Fala spora i trochę nas huśta, ale większość z nas jest na górnym pokładzie.

Święta Lipka – piękna Świątynia, freski, ołtarze. Słuchamy muzyki organowej. Czas na osobiste modlitewne skupienie.

Reszel – nocleg. Miasto oglądamy przez okno autokaru.

Dzień drugi.

Gierłoż - ,,Wilczy Szaniec” zespół bunkrów Hitlera. Zdumiewająco grube mury. Przewodnik pan Kozakiewicz mówi z humorem, podrzuca liczne ciekawostki. Nikt się nie nudzi.

Giżycko – Twierdza Boyen. Długi spacer wzdłuż umocnień. Oglądamy różne budynki, poznajemy ich przeznaczenie, wchodzimy do wnętrza. I ta, jakże inna od naszej, architektura!

Omega – bar. Jemy obiad. Odpoczynek.

Do Olsztyna. Mijamy wysokie, smukłe, murowane kapliczki przydrożne. W mijanych miejscowościach zabudowa związana z budownictwem pruskim.

Dzień trzeci.

Olsztyn – Dla chętnych ku potrzebie ducha Msza Święta w kościele NSPJ. Inny charakter świątyni (neogotyk) niż w Świętej Lipce. Śniadanie we własnym zakresie.

Muzeum Warmii i Mazur – zamek, wieża, kolekcja monet (można było na majdanie wybić ,,Kopernika”), komnaty Kopernika, kolekcja herbów pruskich w srebrze. Wystawa malarstwa współczesnego ,,Bitwa pod Grunwaldem i co po niej”.

Spacer po Starówce Olsztyńskiej. Planetarium – Film ,,Dwa szkiełka”.

Gietrzwałd – Sanktuarium Maryjne. Kościół, źródełko, droga krzyżowa.

Szczytno – Wspólny obiad i szczęśliwy powrót do domu.

Zdaniem uczestników wycieczka została świetnie przygotowana przez Pana Aleksandra Szołuchę pod względem merytorycznym (informacja w autokarze o zabytkach, które mamy zwiedzać, ciekawostki o mijanych miastach, wiedza o zdarzeniach historycz- nych) i organizacyjnym. Podziękowania dla organizatorów wycieczki ( między innymi Pani Mirosławy Głuszczyk).

Ziemia warmińsko–mazurska urzekła nas pięknem jezior, malowniczym wzgórzami, architekturą zabytkowych budowli.